Friday, December 31, 2010

crisis kat hospital....

salam'alayk

ilham post ni sbnrnye sbb pagi td smpi ptg aq spent time kat hospital sbb adek aq saket

aku teringt lagi 3-4 bulan lepas, while waiting for my mum g cek, aku duduk sbelah pakcik n makcik(maybe pangkat2 atok @ nenek)

............................................
dorg muke seriez strezz gile2 so x berani laa nk tegor.da dkt 1 jam aku tunggu, makcik tuh gado2 dalam telefon.org dlm telefon tuh, pihak hospital KAJANG.
isu nya, anak makcik tuh nk saket ( dye pregnant) n dye g cek kat hospytal KAJANG TUH. bile cek2, kandungan dye tuh da x bernyawa lagi.doctor yang sahkan [kejadian tu berlaku malam tu jugak sekitar 8-9pm]....kire keguguran itu da takdir dari ALLAH SWT tp yg aku dgn pon jadi bengang bile pihak hospital tuh suruh anak makcik tuh BALIK UMAH N DTG SOK PAGI UNTUK OPERATE KELUARKAN JENZAH KANDUNGAN DYE.
AQ PON cm WTH, agak2 laa nk suruh seorang ibu yg mengandung 9 bulan n dpt berita kandungannya meninggal n tdow malam tuh kat umah dgn senang lenang????!?

i mean cm
come on laa weyh
get real laa sikit. ape gune doctor yg bertugas....

cerita makcik tuh x abis kat c2 lagi. makcik yang kat sebelah aku tuh kol laa HOSPITAL KAJANG 4-5 KALI and dye tersgt lah bengang sbb pihak hospital tuh maen pas2 kes ke department2 laen.( sume xnk bertanggungjwb)

i mean. cm dorg nih xde perasaan ke??? ni kes kematian kot?? bkn luke calar ke ape.

so dah tunggu2 dekat 2 jam, ( aku pon tunggu mak aku x settle2 lagi) , anak makcik tuh sampai la ke hospital kitorg nih kat KPJ SEREMBAN. anak makcik tuh dorg bwk masuk OT terus operate.

then, aku post bende nih kat fb, bnyk org quote.. rupe2nye nih bkn kes yg pertama cm nih kat HOSPITAL KAJANG tu and hospital tuh mmg terok..
hurm
entah lah.
agaknye, kita da sampai kat 1 phase dalam kehidupan di mne hidup mati n nyawa tuh da x sepenting dulu and boleh dipermainkan and diambil mudah..
nauzubillah~..

MOOD : UPSET & FRUSTRATED!