Friday, December 24, 2010

a little experience...?


salam'alayk

arituh, abis exam chem aq trus g airport.tahan teksi depan uia kul 2 pagi.komfom prg ingt aku nk g disko ke ape
haha
fam aq da grak lame da.da dekat 1 week daa aku je lmbt skit sbb ade exam chemistry.

bukanlah 1st time naek flight sorg2 tp 1st tyme g international naek flight sorg2. sampai2 jek
kat jakarta, 1st problem, aku x lepas imigration.damn gile.sllu kalau g pekanbaru ngn fam, ade section ' tempat tinggal di indonesia' kitorg letak hotel jek tp kali ni aku letak hotel, x lepas.dye precisely nk nama hotelnyer
haduihh.. da sangkot.da kol my mum n dpt name hotel tuh, nk kuar sngkot lagi! sbb xde number flight balik.. aku pon same lupe mintak abah number n printout flight balik sbb from jakarta nk g pekanbaru n pekanbaru nnti nk balik transit kat jakarta balik and flight pergi aku naek air asia n dr jakarta ke pekanbaru n pekanbaru ke jakarta n jakarta ke kL sume naek garuda.mane laahhh aku nk tibai number flight..
code flight pon aq xtaw
kalau mas aku taw laa
air asia pon aku taw
haha

do, bile da nego2 ngn org imigration tuh, da kuar airport , abah ckp ade driver dtg amik. puas laaa aku tunggu rupe2nyer driver tuh x dtg tp dye x btaw pon kitorg
mmg aku bengang jugak lahhhhh

da laaa bnyk tauke2 krete sapu kat situ.penat aku menjwb aku da ader krete..

so, bile da dpt drver lak, my mum suh terus g tpt shopping, 'tanah abang' n jumpe dorg kat c2.
aq da laaa smlm tuh dr uia x tdow2 n smpi airport pon x tdow2 sbb takut terlepas flight. sampi jakarta pon x tdow sbb ikot dorg jalan smpi laaa malam baru balik hotel.sumpah aq terus lepak..smpi laaa pagi.hahaha
pagi tuh . pagi2 da siap2 nk g jakarta sbb xnk lmbt2 sbb kalau jem kat jakarta jgn buat maen woo..k3-4 jam tuh pasti! .
so sampai airport, da cek in sumer kitorg lepak laa..suprisingly, jalan kosong.sbb public holiday!.
haha
so tunggu laa 2.30jam untuk flight.
actually 1st time naek garuda airline nih. tp mase aku jejakkan kaki dlm cabin, perception aq berubah. xde r teruk sgt. actually, x terok langsung! it was ok. dluw cm aku ader perception yg garuda nih kire cm low class n murah gile2
hahaha
tp serious lebih kurang dgn mas nyer. fleet untuk destination dekat2 dorg sumer boeing 737-800.. kalau malaysia, pakai boeing 737-400 jek.kire dorg nih up skit lah!

1more thing bout jakarta, i can say that they have 1 of the biggest airport..
i can say that the size of the airport is twice the size of klia and the taxiway and
runway are longer and more than klia.

sesampai je kat pekanbaru airport,
turun dr plane, tibe bingit gile2.ni
bukan bingin cm orang menjerit kat tlinge tapi bingit
sbb ade 2 airforce jets took off using runway sblelah kitorang jalan nk
pergi ke terminal building.i wonder.those both jets are hawk 100
(top speed mach 0.88/ 880km/h) je
pun da cm bunyik petir.

[hawk 100 - indonesian air force]

kalau ader sukkhoi lalu cmmane laa agaknye bunyi dye sbb sukhoi tu
terbang kat mach 1.83~ almost 2000km/h
konfem bunyi dye cm haramm.
[sukhoi]




No comments: