Friday, December 31, 2010

PUSAT RAWATAN ISLAM .(ni ke islamnya?)

salam'alayk~

td mase berhenti kat traffic light, simpang 4, aku cerita kat adik2 aku dlu mase aku kecik, abah
tgh berhenti kat simpang tuh then ade 1 pakcik india nih naek motor. mmg jalan dye tapi kene langgar dengan kereta yg langgar lampu merah.kesian.
org tuh ada bwk bekal kat moto dye ( agaknye isteri dye masakkan lunch) , makanan tu bersepah atas jalan.
**********

da kebetulan accident depan abah, so abah pon terus kluar kerete & angkat pakcik tuh letak dalam kerete and abah terus pecut g klinik yg terdekat sbb pakcik tuh mmg parah.dah macam nazak.
.aku ingt lagi dlm kerete honda abah tuh, penuh darah pakcik tuh. so, klinik terdekat was PUSAT RAWATAN ISLAM dekat bandar seremban nih...

KLINIK dye kat tingkat 2 so abah angkat pakcik tuh smpi tingkat 2( emergency kann) . dah sampai tingkat 2, orang kat PUSAT RAWATAN ISLAM tuh kata DIORANG TAK BOLEH NAK RAWAT DIA.

KALAU lah aku da besar masa tuh, aku tengking balik orang kat situ.
memanglah pakcik nih bukan islam tapi dye tgh nazak mcm nih???
dah penat gaduh2, dorg still berkeras

so, abah angkat pakcik tuh masuk balik honda abah and pecut g hospital besar seremban.


tu la, aku x faham di mana islamnye?
mmg lah pusat rawatan islam tapi islam ada procedure2 nya kalaw tengah dalam keadaan darurat!.
benda mcm nih lah yang membuatkan org pandang serong terhadap agama islam yang hanif dan suci nih.
abah n aq pon x taw samada pakcik tuh survive ker tak, kalaw pakcik tuh x selamat, mmg salahnya pada PUSAT RAWATAN ISLAM TERSEBUT~.



no offence lah kalau ada pihak pusat rawatan islam yang x puas ati, mmg itu niat aku sbb mereka membawa nama islam so JAGA NAMA TU BAIK2!
islam ade care2 tangani darurat...kite yang belajar agama dari tadika nih pon faham bende2 cam nih..

dah tuh, kita sebok membandingkan islam dengan kristian.kite
belajar sejarah. gereja2 mereka membekalkan
bantuan ( segala jenis bantuan) kepada
sesiapa x kira sama ada mereka beragama islam ke kristian ke ape.






[peristiwa nih berlaku semase aq darjah 3 or 4 cmtu]



No comments: